Thursday, July 30, 2009

cinta tak bersyarat

View Comments

Cinta Tak Bersyarat

Artist: Element
Tak ada sedikitpun sesalku
Tak bertahan dengan setiaku
Walau di akhir jalan
Ku harus melepaskan dirimu

Ternyata tak mampu kau melupa
Dalamnya cintaku yg hebat
Hingga ada alasan bagimu
Tuk tinggalkan setiamu

Demi nama cinta
Telah kupersembahkan hatiku hanya untukmu
Tlah kujaga kejujuran dalam setiap nafasku
Karna demi cinta
Telah kurelakan kecewaku atas ingkarmu
Sebab kumengerti cinta itu tak mesti memiliki

Andai saja bisa kau pahami
Layaknya arti kasih sejati
Karna cinta yg sungguh
Tiada akan pernah mungkin bersyarat

Ternyata tak mampu kau melupa
Dalamnya cintaku yg hebat

kawan

View Comments
kata mak,
KAWAN tu ibarat lebah,
habis madu sepah dibuang.......
kata abah,
KAWAN tu umpama bunga ros,
dipandang cantik dipegang
sakit.....
kata atuk,
KAWAN tu seperti air
terus mengalir.....
kata nenek,
KAWAN tu bak bulan
dipuja dan disanjung tp nun jauh
di
sana....
kate sedare,
kawan tu mcm makanan,
kawan makan kawan!!
kata abang,
KAWAN tu seperti lembu
mengikut saje ape dikata........
kata kakak,
KAWAN tu tak ubah macam
durian
bau je busuk tp sedap dimakan....
kata adik,
KAWAN tu macam biskut
sekejap ade sekejap takde.......
kata aku,
kawan tu tak kisahlah camner..
walaupun dia IBARAT
LEBAH, UMPAMA BUNGA
ROS, SEPERTI AIR, BAK
BULAN, SEPERTI
LEMBU, TAK UBAH MACAM
DURIAN
&
MACAM
BISKUT!!!
dia tetap kawan...
tau tak sebab ape?
30/7/09 at 11:23
sekali aku dah kawan ngan dia
selamanye dia ttp kawan aku...
itu cara aku berkawan..!!



walaupun kita mempunyai kekasih, tapi
teman tetap paling setia.

walaupun kita punyai harta yg banyak,
teman tetap paling berharga.

~msg ni dari seorg kwn --->evarina de sauza.... TQ eva... u are so sweet~

menjadi wanita pilihan

View Comments
wanita yang elok paras mukanya itu mungkin tak terhitung jumlahnya..
namun, wanita yang elok perilaku dan jiwanya itu masih sedikit…

wanita yang kaya harta itu telah mendominasi dunia…
namun, wanita yang kaya hati itu masih minima di dunia…

wanita yang cerdas intelektual itu tak terbilang jumlahnya…
namun wanita yang cerdas dalam menjaga kehormatannya itu kurang jumlahnya…

wanita yang aktif berkarier itu bejuta jumlahnya memenuhi dunia…
namun, .....


namun wanita yang aktif tuk menjadi ibu dari anak-anak yang soleh/solehah itu sulit dicari…

wanita yang katanya setia pada kekasih... yang mau mengorbankan segalanya untuk kekasihnya itu bisa ditemukan berselerakan….

namun wanita yang setia pada suaminya dan mau mengorbankan jiwa raganya untuk kebahagiaan dunia akhirat itu sulit untuk mendapatkannya…

wanita yang rela membuang hartanya untuk kesenangan dunia itu bukan sedikit bilangannya…
namun wanita yang rela menginfakkan hartanya untuk kesenangan akhirat itu masih tiada…

wanita yang menjaga dan memelihara kecantikan wajahnya itu sudah biasa terlihat
namun wanita yang menjaga dan memelihara kesucian hatinya sulit ditemukan…

wanita yang mempertontonkan auratnya itu sudah membuat dunia ini lebih panas…
namun wanita yang senantiasa menutup aurat dan menjaga kehormatannya itu senantiasa menyejukkan mata …

~utk renungan diri sendiri.. TQ yg menghantar email ini.. BFF aiman~

Wednesday, July 29, 2009

wanita

View Comments
SENSITIF
Bukan bermaksud suka merajuk, tapi hanya ingin bermanja dan mendapatkan perhatian.

CEREWET
Bukan bermaksud FUSSY tak tentu hala, kadang kala ingin LELAKI mengikut kata-katanya sekali sekala.

HALUS
Ibarat sehelai sutera, cantik, mulus, lembut dan mudah tercarik dan koyak. Walaupun seorang wanita memaafkan seseorang yang lain atas sebab kesalahan, biasanya WANITA akan ingat kesalahan tersebut untuk disimpan jadi pengajaran. Bukan DENDAM.

IKHLAS
Ikhlas seorang WANITA tak perlu diragui.

KORBAN
WANITA sanggup berkorban apa saja untuk seseorang yang amat disayangi, termasuk ibu bapa, anak-anak dan suami. WANITA amat tabah.

PRIHATIN
Sentiasa memerhatikan keadaan sekeliling dalam diam.

MANJA
Walaupun dia adalah seorang WANITA yang pandai berdikari, naluri seorang WANITA masih lagi tetap seorang WANITA. Suka bermanja bukan hanya kepada insan yang bernama LELAKI , namun juga sesama kaum.

EGO
WANITA yang terlalu sayangkan kekasihnya sanggup menolak ketepi EGOnya apabila bersemuka dengan yang dicintai.

CINTA
CINTA pertama bagi wanita adalah yang paling dalam dan
tulus.

SEKS
SEKs bukanlah segala-galanya buat WANITA kerana WANITA diciptakan dengan 9 nafsu dan satu akal. NAFSU yang banyak dan tidak tertumpu kepada satu saja. LELAKI pula dijadikan dengan 9 akal dan satu nafsu. Fungsi lelaki adalah membimbing WANITA dan bukan menghanyutkannya.

Tuesday, July 28, 2009

bersangka baik terhadap ujian ALLAH

View Comments
Daripada Syaddad bin Aus dan Al-Sunabihi bahawa keduanya masuk melawat seorang sakit, lalu mereka bertanya kepadanya: "Bagaimana keadaanmu pagi ini? Ia menjawab: Aku berada dalam keadaan baik. Syaddad berkata kepadanya: Bergembiralah engkau dengan perkara yang menghapuskan dosa dan menggugurkan kesalahan, kerana aku mendengar Rasulullah bersabda: Sesungguhnya Allah berfirman: Apabila aku menguji seseorang dari hamba-Ku yang mukmin dengan sesuatu penyakit, lalu ia memuji-Ku kerana ujian-Ku itu maka sesungguhnya ia akan bangkit dari tempat baringnya itu seperti masa ia dilahirkan ibunya, bersih daripada segala kesalahan, dan Tuhan berfirman kepada malaikat penulis amal itu: Aku sudah mengikat hamba-Ku itu dan mengujinya, maka lakukanlah kepadanya apa yang kamu biasa lakukan untuknya (menulis amal baiknya) ketika ia berkeadaan sihat." (Hadis riwayat Syaddad bin Aus dan Al-Sunabihi)

Alangkah beruntungnya mereka ditimpa ujian Allah, tetapi reda dengan keadaannya kerana tidak ramai daripada kita apabila didatangkan ujian sedangkan Allah menjanjikan amalan baik untuk mereka yang tidak merungut.

Sepatutnya apabila berhadapan dengan keadaan kurang menyenangkan, hendaklah kita bersangka baik kerana mungkin itu untuk menghapuskan dosa atau peringatan supaya kita bermuhasabah diri.

Ada kalanya, teguran daripada ahli keluarga atau rakan menyebabkan kita marah dan enggan menerima kritikan, tetapi teguran Allah mungkin dengan cara mendatangkan musibah menimbulkan keinsafan untuk menilai kembali perkara yang kita lakukan.

Nabi SAW bersabda bermaksud: "Tidak ada sesuatu menimpa seseorang Islam sama ada kepenatan, kesakitan, kesusahan memikirkan perkara yang akan datang, kedukaan, sesuatu yang menyakiti, atau kesusahan mengingatkan apa yang berlaku sehinggakan tikaman duri mencucuknya melainkan Allah hapuskan dengan sebabnya, sebahagian dari dosanya." (Hadis riwayat Abu Sa'id al-Khudri dan Abu Hurairah)

Begitu juga apabila didatangkan sakit berpanjangan, kita dilarang sekali berdoa meminta mati hanya kerana tidak tahan menanggung ujian sakit dan ingin ditamatkan segera kesakitan itu.

Sebaliknya, jangan kita berputus asa berdoa supaya diberi kesabaran dan pada masa sama mengharapkan belas ehsan-Nya supaya dikembalikan nikmat kesihatan.

Ada kalanya, keadaan kita yang terdampar sakit bukan hanya kerana Allah ingin menguji kita, tetapi juga orang di sekeliling seperti ahli keluarga dan saudara mara.

Rasulullah SAW bersabda bermaksud: "Jangan sekali-kali seseorang kamu bercita-cita hendakkan mati kerana sesuatu bencana yang menimpanya; jika keadaannya mendesaknya meminta mati, maka hendaklah ia memohon dengan berkata: Ya Tuhanku, hidupkanlah daku selagi hidup itu lebih baik bagiku, dan matikanlah daku apabila mati itu lebih baik bagiku." (Hadis riwayat Anas)


~utk seorg kawan" adhie" yg berada di BANDUNG.... semoga cepat sembuh~

because u luv mE

View Comments
Celine Dion - Because You Loved Me

For all those times you stood by me
For all the truth that you made me see
For all the joy you brought to my life
For all the wrong that you made right
For every dream you made come true
For all the love I found in you
I’ll be forever thankful baby
You’re the one who held me up
Never let me fall
You’re the one who saw me through through it all

You were my strength when I was weak
You were my voice when I couldn’t speak
You were my eyes when I couldn’t see
You saw the best there was in me
Lifted me up when I couldn’t reach
You gave me faith ’coz you believed
I’m everything I am
Because you loved me

You gave me wings and made me fly
You touched my hand I could touch the sky
I lost my faith, you gave it back to me
You said no star was out of reach
You stood by me and I stood tall
I had your love I had it all
I’m grateful for each day you gave me
Maybe I don’t know that much
But I know this much is true
I was blessed because I was loved by you

You were my strength when I was weak
You were my voice when I couldn’t speak
You were my eyes when I couldn’t see
You saw the best there was in me
Lifted me up when I couldn’t reach
You gave me faith ’coz you believed
I’m everything I am
Because you loved me

You were always there for me
The tender wind that carried me
A light in the dark shining your love into my life
You’ve been my inspiration
Through the lies you were the truth
My world is a better place because of you

You were my strength when I was weak
You were my voice when I couldn’t speak
You were my eyes when I couldn’t see
You saw the best there was in me
Lifted me up when I couldn’t reach
You gave me faith ’coz you believed
I’m everything I am
Because you loved me

You were my strength when I was weak
You were my voice when I couldn’t speak
You were my eyes when I couldn’t see
You saw the best there was in me
Lifted me up when I couldn’t reach
You gave me faith ’coz you believed
I’m everything I am
Because you loved me

I’m everything I am
Because you loved me

indahnya syaaban

View Comments


Sabda Rasulullah SAW :

"Dinamakan Syaaban kerana padanya terdapat kebajikan yang amat banyak dan puasa yang lebih afdhal selepas Ramadhan ialah Syaaban"



"Apabila masuk bulan Syaaban, baikkanlah niatmu terhadapNya kerana kelebihan Syaaban atas segala bulan itu seperti kelebihanku atas kamu"


"Syaaban bulanku, Ramadhan bulan umatku. Syaaban menghapuskan dosa dan Ramadhan menyucikan dosa (jasmani & rohani)"


"Bahawa puasa bulan Syaaban kerana memperbesarkan Ramadhan, Sesiapa berpuasa 3 hari di bulan Syaaban kemudian dia berselawat ke atasku beberapa kali sebelum berbuka puasa, maka diampunkan Allah dosanya yang telah lalu dan diberkati segala rezekinya".


"Allah membukakan pada bulan Syaaban itu 300 pintu rahmat"


"Puasa sehari di bulan Syaaban diharamkan tubuhnya dari api neraka dan akan menjadi kawan nabi Yusuf di Syurga dan mendapat pahala seperti pahala nabi Ayub dan nabi Daud"


"Puasa 3 hari permulaan Syaaban, 3 hari pertengahannya dan 3 hari di akhirnya, maka Allah akan mencatatkan pahalanya seperti pahala 70 nabi serta seperti orang yang beribadah kepada Allah 70 tahun. Jika dia mati pada tahun itu bagaikan mati Syahid".


"Sesiapa yang berpuasa pada hari Khamis pertama dan Khamis terakhir bulan Syaaban, akan dimasukkan dia ke dalam Syurga"


"Pada malam Nisfu Syaaban telah datang Jibril kepada Rasullulah SAW lalu katanya :



"Angkatkan kepalamu ke langit, itulah malam yang dibukakan Allah padanya 300 rahmat dan diampunkan Allah sekelian orang yang tidak syirik kepadaNya kecuali tukang nujum, orang yang kekal berzina, kekal minum arak dan derhaka terhadap ibu bapa"


"Allah tidak akan mengampun dosa 6 orang pada malam Nisfu Syaaban iaitu ;


1) Orang yang kekal minum arak.

2) Orang yang derhaka kepada kedua ibubapanya.

3) Orang yang kekal berzina.

4) Orang yang banyak berkelahi.

5) Orang yang melakukan juabeli dengan sumpah dusta.

6) orang yang memperlaga orang supaya berkelahi.

"Sesiapa yang menyempurnakan puasa sebulan di bulan Syaaban, dimudahkan Allah sakaratul maut dan dihindarkan daripada kegelapan kubur, dilepaskan daripada huru-hara Mungkar-Nakir, dituutpkan keaiban pada hari qiamat dan diwajibkan Syurga baginya"



والله أعلــم

Monday, July 27, 2009

View Comments

Jujur

Artist: Radja
Duhai kekasih pujaan hatiku
Apakah kau memberiku satu arti
Sedikit rasa yang bisa kumengerti
Bukan sumpah atau janji

Buktikanlah bila ada cinta
Setulus hatimu bisa menerima
Sebatas kejujuran yang kau miliki
Bukan sekedar bersama

Jujurlah padaku bila kau tak lagi cinta
Tinggalkan aku
Bila tak mungkin bersama
Jauhi diriku lupakanlah aku
O... Ho... O... Ho...

Jujurlah padaku bila kau tak lagi cinta
Tinggalkan aku
Bila tak mungkin bersama
Jauhi diriku lupakanlah aku
Selamanya

apekah perasaan ku ketika ini???

View Comments
salam...
sedih.... kenape perlu sedih?? ade kah sy x redha dgn takdir ALLAH..
marah.... marah sape????? marah pada diri sendiri...
kecewa.... kecewa dgn keadaan sekeliling....kecewa dgn dia...
mungkin salah saye......

wat ape nk siksa diri masing2 kalau x hepy kan?... so dah die suruh sy wat keputusan....
sy akan buat....~ saya akan undur diri~ :(
sikap dan perangainya mengingatkan sy pade FR... huhuhu...

entah laaa..... sy dah penat mengeluh....bersabar..... terlalu cemburu kah saye...
hari ni sy dpt PM dari seseorg..... mengatakan die smlm bersama seorg perempuan cntik... mesra...
bukan kali pertama....
dah berkali2 PM2 cm ni sy terima.....
nk pekak kn telinga ke???
perlu kah sy berdiam....
perlukah sy cemburu??
erghhhhhhhh...
stressss nya....

time2 cm nih..... saya sangatttt merindui arwah tazmirul mohd izham..... iz i missed u so muchhhh....... ALFATIHAH utk arwah... :(

i'm hepy to be me....

View Comments


salam...
yeahhhhhh.... akhirnya....
sy ade my own blog..... kat sini sy bole... taip sesuke ati.. tanpa nk jage hati sape2.... huh...
wakakakaka...
bole lak cm tu ehh????

okehhhh... start ari ni....early2 moningggg...je sampai opis.... wahh keje byknyerrr
my luvly PA.. alaaaa sape lagi.. si irmanina binti ismail.. 'arahkan' kan saye settle kan 9 fail....
uwaaaaaaa... kene rush... sbb 9.30 meeting...
ari ni meeting... wif.... YB... bintong, sena, beseri n padang besar....
erghhhhh YB padang besar sampai on time.... respek tul sy.... suke rrr org keje on time... x suke tggu2... yg lain tu.... ampeh jekk...10++ pon lom sampai... adoiiyaiii sabaqqqq je laa.. bole lak sampai2 je wat lawak.... ----> oooo jadi.. ni lah anak dara -------...... erghhhhh siap kenai abah sy... huh!!!! (ade aku kesah) then... sy dgn selamba ckp..... maaf laaa YB... PA saye x gitau eh..meeting kul 9.30.... :P...... wohhhhh...

abes meeting dah dekat kul 12.00...
pengurusan igt kan sy ttg pasport sy..... adehhh dorg nieh... x bole sabar ke...esok pon bole kan...ishhhhhhhhhhhhh... bukan nye nk pegi ari ni...

ermmmm.... ngah2 rilek2 ni kan.... tingat lak kt org tuh....
x bole pk saye..... die test cm tu??? ermmmm.. ape laaa result yg die dpt kan??? ishhh nk tau laa,
cane eh... nk col ke?? malas laa.. huhu.. lagipon die kan bz.... :(

uwaaaaa.....

Sunday, July 26, 2009

pindah rumah~funofsad.blogspot....

View Comments
bismillahhirrahmanirrahimmm...
 

Friends